Thursday, October 11, 2012

School kit

 

This is what I take with me when I go to University: notebook, case (my mum gave it to me for my birthday) and glasses. This quarter I haven't too much lessons to frequent, but I have to study Latin for the December session, it's the last exam for this year. And what about you? What are you studying now? : )
 
Questo è ciò che porto con me quando vado all'Università: quaderno, astuccio (me lo ha regalato mia mamma in occasione del mio compleanno) e occhiali. Questo trimestre ho solo un corso da frequentare (ovviamente si accumulerà tutto nei prossimi trimestri) ma devo studiare latino per la sessione di dicembre, sarebbe l'ultimo esame per quest'anno. E voi? Che cosa state studiando? : )



32 comments:

  1. io lavoro e sono veramente cotta ultimamente! molto bello l'astuccio di alviero martini:):)

    ReplyDelete
  2. bellissimo astuccio...e gli occhiali poi... ^^
    buona serata dolcissima
    kiss
    vendy

    http://simplelifeve.blogspot.it

    ReplyDelete
  3. bello l'astuccio,anch'io ho molti accessori di Alviero,io studio psicologia!:-)

    ReplyDelete
  4. Your case is so beautiful, I really like it.

    ReplyDelete
  5. heyy
    I just found your blog and I love it!
    you have so interesting posts!
    check my blog if you want and maybe follow if you like it!

    www.fashionrailways.com

    ReplyDelete
  6. Bellissimo astuccio, veramente =)
    Latino =( non lo sopporto =P
    -Amara-

    http://knowyoucanfly.blogspot.com/2012/10/classic-icon-allure-jane-birkin.html

    ReplyDelete
  7. L'astuccio ce l'ho identico, ma lo uso come pochette... è bellissimo in effetti, me ne sono innamorata subito.

    ReplyDelete
  8. Voglio anche io quell'astuccio è stupendo!! :)

    http://thefashionshadowbygiulia.blogspot.it/

    ReplyDelete
  9. l'astuccio è stupendo .. adoro la prima classe! io ..... troppo vecchia per studiare ^ ^

    ReplyDelete
  10. Eccomi qui come promesso ti followero anche io :-) carino si l'astuccio di prima classe!mi piacciono anche gli occhiali tartarugati e color neutro. bacini eli http://elinelpaesedellemeraviglie.blogspot.it

    ReplyDelete
  11. Che carino l'astuccio!

    Xx
    WWW.PRETPENSER.COM
    WWW.PRETPENSER,COM

    ReplyDelete
  12. Bellissimo astuccio !
    Ti seguo ora !


    xoxo


    http://www.thetrendysurfer.com/

    ReplyDelete
  13. Wow allora in bocca al lupo per l'esame :) la tua mamma ha un buon gusto :))
    Bacioni Clo

    http://latelierdelachouette.blogspot.it/

    ReplyDelete
  14. Auguri x l'esame... X fortuna x me gli studi sono solo un brutto ricoro :-)

    ReplyDelete
  15. That's a really cute case and I love your glasses! No more studying for me! I finished my Master's degree 2 years ago and I've had enough school! haha...
    ~Jessica
    www.jeansandateacup.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Really like your glasses, they are so classy and elegant. I also had Latin in scool and I hate it :D next week my second semester in fashion management is going to start - much better :)
    Kisses, Sally

    themuv.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. ciao cara!grazie per la visita!certo che possiamo seguirci a vicenda!ti seguo!ti aspetto sul mio blog!un bacio:)

    danslavalise.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. ciao cara! mi piacciono moltissimo gli occhiali!!!! io studio economia aziendale!! :-)
    ti va di seguirci a vicenda? comincio io, spero ricambi....cmq passa dal mio blog..mi farebbe piacere ricevere il tuo parere sui miei look!
    http://annalisamasella.blogspot.it/

    ReplyDelete
  19. Your case it's so cool!

    ReplyDelete
  20. LOVE the map case! Beyond cute doll!
    xoxo Darby

    Obviously Obsessed 

    ReplyDelete
  21. I love those glasses! So cute. Great for being the "chic studious cutie" in class! ;)
    Isn’t That Charming.

    ReplyDelete
  22. I finished school long a ago but I am still planning to study more, it could be next year, right now I just stick to languages. Nice set! liked it :-)
    http://hind-toufga.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. Che bel kit!!! Molto di classe!
    Io per fortuna ho finito la scuola!!!
    L'unica cosa che mi manca sono proprio i borsellini i diari le penne gli zaini...

    ti seguo anch'io!!!

    www.artemodabook.blogspot.it

    ReplyDelete
  24. Love school stuff!!! They are really amazing!!!

    http://so-st-yle.com/

    ReplyDelete
  25. Hi!
    First of all, thank you for visiting my blog.
    Secondly, congratulation for your interesting blog.
    I finished my studies and I miss school :).
    I read that you will study Latin...such a beautiful language.
    Too bad no one uses now.I studied Latin, too and I liked it a lot.
    If you need help, just ask.
    I'm your new follower!
    Have a wonderful week-end!

    ReplyDelete
  26. Fun school supplies. I love the pencil case!

    <3 Josephine
    www.champagnestar.com

    ReplyDelete
  27. Oh, and I'd love to follow each other! I'm following you now via GFC, hope you follow back :)

    <3 Josephine
    www.champagnestar.com

    ReplyDelete

Love your comments!